جلسه مشترک دانشگاه فرهنگیان با اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام
در روز سه شنبه مورخ 97/9/6 جلسه ای با حضور مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ایلام، معاونت پژوهشی و برنامه ریزی و رئیس اداره برنامه ریزی، سرپرست محترم امور پردیس های استان، روسای پردیس ها، معاونین و سایر اعضاء به میزبانی دانشگاه فرهنگیان به منظور اتخاذ تصمیم پیرامون فارغ التحصیلان و همچنین برنامه ریزی طرح کارورزی دانشجو معلمان و مباحث مربوط به مصاحبه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در محل مدیریت امور پردیس های استانی تشکیل گردید.
ابتدا جناب آقای دکتر شیری سرپرست محترم امور پردیس های استان ضمن خیر مقدم به مدعویین محترم بیان داشت تفاوت خروجی دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای دیگر در مهارت محور بودن هست، که این مهم با همکاری آموزش و پرورش انجام می گیرد، دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش جدا از هم نیستند خروجی دانشگاه همان معلم توسعه یافته ای است که در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد. برگزاری جلسه مدیران میزبان جهت ارزیابی کار دانشگاه و گرفتن بازخورد و مهمتر از همه پی بردن به نقاط ضعف و تلاش در جهت اصلاح آن با استفاده از تجربیات ارزشمند مدیران ضروری به نظر می رسد، چرا که در سنوات قبل نکاتی به ما منتقل نمودند که در فرایند آموزش بسیار تاثیر گذار بوده است. جناب آقای اسفندیار رستم زاد مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان، دانشگاه فرهنگیان را یک مسیر و خطی دانستند که بازخوردش به آموزش و پرورش برمی گردد،آموزش فنون تدریس به دانشجو معلم و کاربرد آن در کلاس درس در حین تحصیل در دانشگاه خیلی مهم است، لازمه اش اینست که سه محور تئوری و فنون تدریس و کارعملی روی دانشجو معلمان در دوره تحصیل در دانشگاه به نحو احسن انجام گیرد. ایشان ضمن قول همکاری لازم و همه جانبه با دانشگاه فرهنگیان اشاره نمودند آنچه دانشگاه فرهنگیان انجام می دهد برای معلمی است که خروجی آن به آموزش و پرورش بر می گردد.
اعضای حاضر در جلسه جهت کیفیت بخشی به برنامه های کارورزی و بیان این مطلب که دانشجو معلم کارورز می تواند نقشی سازنده در توانمندی نظام تعلیم و تربیت داشته باشند، اگر مکمل این کارورزی در مدارس به شیوه صحیح انجام گیرد فرد صلاحیت کامل برای تدریس بدست می آورد و همچنین در ارتباط با مصاحبه تکمیل ظرفیت پیش رو دانشگاه با ارائه ساز و کارهای لازم در این خصوص به بحث و گفتگو پرداختند.